وجود جزء ثاني من مسلسل 100 وش

أثارت صورة تجمع الفنانة نيللي كريم مع النجم آسر ياسين والفنان وإسلام إبراهيم والفنانة دنيا ماهر، الجدل حول وجود جزء ثاني من مسلسل 100 وش بعد النجاح الساحق الذي حققه الجزء الأول.

وجود جزء ثاني من مسلسل 100 وش 

وتسائل الجمهور عن حقيقة وجود جزء ثاني من مسلسل 100 وش بطولة نيللي كريم والذي يرصد تفاصيله تحيا مصر، حيث كانت نشرت نيللي كريم صورة رفقة أبطال العمل وعلقت عليها قائلة: العصابة رجعت تاني.

نيللي كريم وآسر ياسين أبطال مسلسل 100 وش

عدم وجود جزء ثاني من مسلسل 100 وش

وعلم تحيا مصر أنه ليس صحيح وجود جزء ثاني من مسلسل 100 وش، بل أن الصورة المتداولة لأبطاله خاصة بشئ آخر بعيدًا عن المسلسل الذي لاقى ردود فعل إيجابية من قبل الجمهور وهو ما أحزن الجمهور بسبب عدم وجود جزء ثاني من مسلسل 100 وش. 

إسلام إبراهيم من مسلسل 100 وش

أبطال مسلسل 100 وش 

ويشارك في مسلسل 100 وش، نيللى كريم، آسر ياسين، الراحل مصطفى درويش، علا رشدى، إسلام إبراهيم، وحنان يوسف وزينب غريب ودنيا ماهر، والعمل من تأليف عمرو الدالى وأحمد وائل، إخراج كاملة أبو ذكرى. 

وحظى مسلسل 100 وش بشعبية جارفة، فقال الجمهور عنه: يعني ليه مسلسل بـ 100 وش أكتر مسلسل محبوب الفترة دي، مش بس عشان الممثلين لذاذ وبيمثلوا حلو والروح حلوة وكل ده، لكن السبب الأهم في رأيي إنه مش مشيلك الهم، انت بتتفرج على نص ساعة بتفضي دماغك، بتسمع تتر حلو، بتتبسط بتضحك وخلاص، بقيت مسلسلات رمضان أغلبها مشيلنا الهم أكتر ما احنا شايلين، يعني والله أنا بخلص مسلسل محمد رمضان بحس إن في حاجة طبقت على صدري ومخنوق ومضايق وباخد شوية على ما أطلع من حالة المسلسل، اللي هو ايه كمية السواد والكآبة والبؤس ده، ليه بتعملوا فينا كده، ليه كل الحقد والغل والهم ده، ما تورونا حاجات تبسط وتسعد، يعني حظر وحبسة وقلة فلوس وكمان الفرجة بنشيل همها، قال يعني احنا حياتنا سعيدة وجميلة وتحفة أوي فمحتاجين بقى جرعة الكآبة دي كنوع من التغيير يعني.

وتابع آخر، 100 وش في نظري انجحهم سيناريو معالجة كوميدية تمثيل إخراج  يستحضر البسمة علي وجه المشاهد مسلسل استرجعني لكوميديا الزمن الجميل الكوميديا الراقية ل تفتكروا فيلم ( لصوص لكن ظرفاء )بدون استخفاف أو ألفاظ أو سقوط اخلاقي  مثل ماكان يحدث في الاعوام الماضية عندما نري الدراما تجسد العشوائيات والمطاوي وزنا المحارم والفتوات.