أحمد مالك

حل الفنان أحمد مالك ضيف على برنامج Abtalks الذي يقدمه الإعلامي أنس بوخش والذي كشف خلاله العديد من التصريحات الخاصة بحياته الشخصية وتطرق بحديثه عن فترة طفولته وكيف أثرت عليه.

أحمد مالك: كنت خجول في طفولتي ومكنش عندي ثقة في نفسي 

قال أحمد مالك في تصريحات رصدها موقع تحيا مصر: “في طفولتي كنت خجول وعندي فضول كبير جدا، ومكانش عندي ثقة في النفس، لإني كنت طفل مليان وحاسس إني مش قوي بدنيا، ودايما عندي خجل من شكلي”.

الفنان أحمد مالك 

وأضاف: “وفي مراهقتي المبكرة تعرضت للتنمر، وده تغير لما قررت أعمل ثورة على نفسي وعلى الجو المحيط، وفي سن 17 سنة بدأت أمثل والناس تعرفني شوية، فتغيرت شخصيتي للعكس”.

أحمد مالك: والدي وأمي انفصلوا وأنا مراهق وكان حدث تقيل 

وتطرق أحمد مالك بحديثه عن علاقته بوالده ووالدته، قائلا: انا من عائلة متوسطة كويسة معيشيا، والدي وأمي زي أهالي كتير انفصلوا وأنا مراهق، وكان حدث ثقيل حاولت أتعامل معه، وكان عندي غضب لكن مع تقدم العمر فهمت إن أهلي بني آدمين، والحمد لله علاقة دلوقتي كويسة مع والدي، ووالدتي كل حاجة في حياتي، ووجودي مع إخواتي يشعرني بالأمان.

أحمد مالك في ضيافة Abtalks 

وأضاف: هما كانوا في حتة صعبة وكان في شوية عنف وده بيحصل في بيوت كتير جدًا، ده كان تقيل علينا وكنت بحاول أتعامل معاه بس كان عندي غضب ومش فاهم ليه ده حصل، وده حصل في بداية شهرتي وشغلي، وكنت تايه خاصة أنك بتختار شخص واحد بس من الاتنين، وعايز أهرب من كل حاجة والمسؤولية، والقدر في الآخر خلاني مع والدتي وعيشت معاها كتير وهي كل حياتي.

أحمد مالك: مكنش معانا حاجة نصرف منها وكان نفسي والدتي تبقى أقوى 

واختتم أحمد مالك حديثه، قائلة: والدتي ست بيت، ولما بيحصل انفصال تبقى المشكلة في الدخل هيبقى منين ودي مشكلة بتواجه ستات كتير في مجتمعتنا العربية، وفجأة مبقاش معانا حاجة، وكان لسة الفن مبيأكلش عيش، وكان نفسي والدتي تبقى أقوى، ووالدي يسمع أكتر.

أحمد مالك يتصدر التريند بسبب رامز جلال

وتصدر الفنان أحمد مالك حديث مواقع التواصل الاجتماعي المختلفة في الأيام القليلة الماضية وذلك بعد حلقته مع رامز جلال في رامز جاب من الآخر والتي ظهر بها مع الفنانة هدى المفتي حيث أشاد العديد من رواد مواقع التواصل الاجتماعي بتصرف أحمد مالك مع هدى المفتي.