كنت هتقهر لو مجتش.. أنا خوفت عليكم - media24.ps
كنت هتقهر لو مجتش.. أنا خوفت عليكم

كشفت الفنانة يسرا عن سعادتها بتكريمها في مهرجان بيروت لسينما المرأة المقام اليوم في لبنان، معربة عن شدة حزنها وخوفها الشديد لما حدث في لبنان بمساء أمس وشدة خوفها عليها.

يسرا: حسيت بيروت حزينة للي حصل امبارح

وقالت يسرا في تصريحات رصدها موقع تحيا مصر: علمتوني حاجة من إمبارح للنهاردة، أنا لما جيت من المطار كانت وحشاني لبنان وبقالي سنة وشوية مجتش، ولما دخلت حسيت بيروت حزينة للي حصل إمبارح خوفت أحزن أكتر معاكم وخوفت أكتر عليكم، وفي نفس الوقت عمري ما عيشت اللحظة دي دمعت ولما شفت انتوا بتتعاملوا إزاي مع الأشياء دي اتكسفت من نفسي.

الفنانة يسرا

أنا عيشت معاكم في التكريم ده كل حياتي ذكرياتي أوجاعي ضحكاتي نجاحاتي فشلي كل حاجة عشتها معاكم لحد اللحظة دي وكنت هزعل أوي لو كنت مجتش النهاردة كنت هتقهر.

يسرا في فيلم شقو 

من ناحية أخرى، تظهر الفنانة يسرا في دور العرض السينمائية المصرية والعربية من خلال فيلم شقو والذي تقدمه مع عدد كبير من نجوم الفن على رأسهم الفنان عمرو يوسف، دينا الشربيني، أمينة خليل، محمد ممدوح، يسرا، وليد فواز، محمد جمعة، ويعد فيلم شقو من تأليف وسام صبري وإخراج كريم السبكي.

الفنانة يسرا 

وتدور أحداث فيلم شقو حول مجموعة من الأصدقاء خارجين عن القانون يمارسون أعمالاً إجرامية ومشبوهة بمساعدة عدد من الشخصيات الأخرى داخل الفيلم.

نجوم الفن يتحدثون عن فيلم شقو 

وكان قد تحدث عدد كبير من نجوم الفن عن فيلم شقو، حيث قالت أمينة خليل: فيلم شقو مهم جدا بالنسبالنا كلنا وكلنا حاسين إنه يوم فرحنا ومنتظرينه ينزل من أكتر من سنه، وكان صعب إنه يتعمل وكواليسه كانت صعبة وهو ريسك كبير جدا بالنسبالي ودور مختلف عليا.. وكنت حاسه إني لازم اطلع من جلدي وادخل في حته تانيه وأقدم حاجة مختلفة.

وجدير بالذكر، أنه تألقت يسرا مؤخرا في فيلم ليلة العيد والذي ناقش قضية اجتماعية وجدلية هامة وتم عرضه في أيام عيد الأضحى المنقضي ولكن لم يحقق النجاح المطلوب كعادة أعمال يسرا الفنية ومقارنة بالأعمال الأخيرة.