صبري فواز

تحدث الفنان صبري فواز عن موقفه من النجوم الذين ينتقدوا مهنة الفن أو الذين يرفضون التلامس أثناء أداء مشاهدهم التمثيلية، وذلك خلال حلوله ضيفا على برنامج حبر سري للإعلامية اسما ابراهيم على شاشة قناة القاهرة والناس.

صبري فواز يوجه رسالة للنجوم بعد رفضهم دخول أولادهم التمثيل

علق صبري فواز على رفض النجوم عمل ابنائهم في مجال التمثيل، حيث قال في تصريحات رصدها موقع تحيا مصر: يستغرب جدا الصراحة متبقاش شغال فيها وبتأكل عيالك منها وتهاجمها مش عجباك متشتغلهاش، ليه تطلع تتكلم عن حاجة انت فيها بطريقة مهينة ما تبعد انها افضل.

الفنان صبري فواز 

وتابع صبري فواز حديثه قائلا: الفن أساسه أنه يحقق المتعة سواء فيه رسالة أو لا ولو كل الفن رسائل مش هيكون فن، ولو بنتي طلبت انها تدخل مجال الفن انا هرحب بده جدا.

صبري فواز: الشغلانة دي مفيهاش هرفض التلامس 

وعن رفض عدد من نجوم الفن التلامس، قال صبري فواز: الشغلانة دي مفيهاش حاجة اسمها هرفض التلامس واللي مش عجبه يعمل كدة ميشتغلهاش احسن، و ياريت نشوف يوسف الشريف في مسلسل جديد عشان نشوف التجربة المثيرة اللي مفيهاش تلامس دي.. دول بيدعوا لفن جديد.

صبري فواز 

واختتم صبري فواز حديثه، قائلا:  رفضت شيكارة دولارات عشان عمل هيتعرض على قناة موقفها من مصر مش حلو.

صبري فواز في حبر سري 

وكان من بين تصريحات صبري فواز أيضا: بحب الحرية وبدافع عنها عمرى ما كنت ديكتاتور لا مع ولادي ولا في حياتي، ومفكرتش في الاعتزال قبل كدة والفن ضرورة حياتية

وتابع صبري فواز: احنا بنمشي مع الازدواجيه ودى حاجه بتحمينا كمجتمع مصري أننا بنتأقلم مع كل الظروف.

ويذكر أن آخر أعمال صبري فواز مشاركته في مسلسل وبينا ميعاد وذلك إلى جانب كلا من النجوم شيرين رضا، بسمة، مدحت صالح، أميرة أديب، أسامة الهادي، يوسف الكدواني، وغيرهم، وهو من تأليف وإخراج أسامة كمال، ودارت أحداث مسلسل وبينا ميعاد حول المشاكل والعقبات التي يتعرض لها حسن ونادية بسبب أولادهم خاصة بعد أن اكتشفوا أنهم يلجأون إلى الكذب والتعامل مع الأخطاء على أنها اشياء طبيعية اي شخص يمكن أن يفعلها، فضلا عن عدد من المواقف الكوميدية التي ظهرت في الجزء الثاني من مسلسل وبينا ميعاد، كما يسلط العمل الضوء على العديد من القضايا الاجتماعية الهامة.