حسام حبيب يفتح قلبه ويتحدث عن انفصال والده ووالدته والمعاناة التي عاشها في طفولته

صرح المطرب حسام حبيب خلال حواره مع الإعلامية منى عبد الوهاب في برنامج ع المسرح عن العديد من التفاصيل في حياته وأزمات قابلته في مرحلة طفولته لم يكشف عنها من قبل وجاءت صادمة للجمهور.

حسام حبيب: انفصال أبويا وأمي سببلي مشاكل كتير لحد دلوقتي بعاني منها

وفتح المطرب حسام حبيب قلبه خلال لقائه في برنامج ع المسرح وصرح عدة تصريحات مثيرة للجدل ورصدها موقع تحيا مصر، وأبرز ماتحدث عنه في فترة طفولته هو انفصال والده ووالدته وتأثير ذلك عليه، حيث قال: “انفصال أبويا وأمي أثر فيا خلاني مبحبش أسيب أي حاجة بحبها تبعد عني، وبقيت عايش في رعب إن أي حاجه بتاعتي تبعد عني لو عندي عربية وبيعتها بزعل جدا، وخلاني عايش حياة خيالية إننا مش هننفصل وهنكمل حتى لو صحاب ونكمل مع بعض لآخر العمر في الأول كنت بزعل لكن بعدين فهمت إن دا الواقع”.

حسام حبيب

حسام حبيب يتحدث عن والده ووالدته في برنامج ع المسرح

وتطرق المطرب حسام حبيب خلال لقائه في برنامج ع المسرح  مع الإعلامية منى عبد الوهاب إلى الحديث عن والده ووالدته وفترة الانفصال بينهما كيف مرت عليه وقال عن والدته: “أمي كانت عايشة عيشة مرفهة جدًا ومعندهاش مسؤوليات قبل الانفصال وفي بيت والدها.. لكن بعد الانفصال بينها وبين أبويا اكتشفت إنها بـ100 راجل ووحش واتحولت إلى أم وأب في نفس الوقت وبالرغم من حنيتها كانت صارمة في أشياء معينة معايا، وعيشتي معاها هي اللي خلتني أقدر قيمة كل ست”.

وتابع حديثه عند سؤاله عن والده وعلاقته به وتحدث عنه قائلًا: “وقت انفصال أبويا رأمي والدي طلب مني أدخل أوضتي فسألته لو مدخلتش هتعمل ايه ورده عليا كان قاسي جدًا، ودا اللي خلاني أقرر إني مش هعيش معاه، وأول مره غنيت قدامه قالي انت أخنف لكن كان بيهزر وبعدها آمن بموهبتي لما شافني مع أصدقائي بغني وطلبت من هينتجلي ألبوم لكن رفض وقال لي لو انتجت لك هيقولوا إنك نجحت عشان أنتجتلك لازم تبدأ طريقك بنفسك وكان عنده حق”.

برنامج ع المسرح 

حسام حبيب عن طفولته: كان عندي خجل مرضي وبخاف أروح المدرسة

وخلال استضافة المطرب حسام حبيب ضيفًا في برنامج ع المسرح كشف عن مرحلة طفولته وكيف عاشها ومعاناته من الخجل بشكل مرضي وقال: “في طفولتي كنت بتكسف جدًا وكان عندي خجل مرضي كنت بخاف أروح المدرسة لو مش عامل واجب أو بخاف أتوتر، وكنت بتكسف أطلب أوردر أو اشتري حاجه من السوبر ماركت وكل ذلك سبب لي مشاكل كثيرة في حياتي”.