أنا مش من هواة لم شهادات.. وبعتذر عن كل تكريم

كشفت الفنانة فريدة سيف النصر عن السبب وراء اعتذارها عن التكريمات، وذلك من خلال منشور عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك.

فريدة سيف النصر: أنا مش من هواة التماثيل

وكتبت فريدة سيف النصر في منشورها الذي يرصده موقع تحيا مصر: والنبي ما تزعلوا مني افهموا طبعي، والله العظيم ده التكريم 15، وقبله جرائد كبيرة وقنوات وحتى في لبنان وجريت هربت، وكل سنة كتير، أنا مش من هواة لم شهادات وتماثيل.. وأجري لوحدي وكأني نمبر وان العمل، لأ أي عمل عملته وراه ناس كتير أوي لنجاحي.

فريدة سيف النصر 

وتابعت: أنا باخد اللي أكبر من كل ده أنا في حضن قلبي جمهوري، واللي بيعمله معايا دائمًا رغم أي حد بيردم على نجاحي تراب، هما بيشيلوا التراب ويحطوا دهب والماس، بحبهم اللي كنوز الدنيا ما تقدرش تشتريه لأي حد.. أعتذر كل تكريم وبحبكم لكن من الظلم ترك الآخرين في الظل.

فريدة سيف النصر تعتذر عن التكريمات

واختتمت: سامحوني دي فريدة وتفكيرها اللي جايبني ورا لكن هاعمل إيه دي أنا، بالمناسبة بتكلم عن زملاء عجبوني أوي اتقال لي انتي عبيطة بتنوري غيرك اللي ماجابش سيرتك تاني، أنا مالي دي أنا، ويمكن ضميري ده اللي محبب خلق الله فيا بأمر من رب العالمين، يا ناس خلوها على الله دي كلها متر في متر فوقوا والنبي.

أخر أعمال فريدة سيف النصر

ومن الجدير بالذكر أن أخر أعمال فريدة سيف النصر مسلسل العتاولة، من بطولة أحمد السقا وطارق لطفي وباسم سمرة، زينة، ومي كساب، وحنان يوسف، وصلاح عبدالله، وسامي مغاوري، وميمي جمال، وغيرهم، وهو من تأليف هشام هلال، ومن إخراج أحمد خالد موسى.

وتدور قصة مسلسل العتاولة حول الشقيقين «نصار»، و«خضر» وهما مجرمان محترفان، وهي المهنة التي ورثاها عن والدهما، إلى أن تظهر «حنة» فتغير حياة نصار ويحاول أن يبتعد عن عالم الجريمة ليبدأ حياة جديدة، لكنه يصطدم بالعديد من الصعوبات التي تحيل دون ذلك، وقد حقق المسلسل نجاحًا جماهيريًا كبيرًا فور عرضه عبر شاشات التلفزيون.