أحمد داش

حل الفنان أحمد داش ضيف على برنامج الراديو بيضحك والذي تقدمه الإعلامية فاطمة مصطفى على راديو 90: 90، وذلك بعد النجاح الكبير الذي حققه من خلال مسلسل مسار إجباري، بجانب صديقه الفنان الشاب عصام عمر ضمن سباق مسلسلات رمضان 2024.

أحمد داش ضيف فاطمة مصطفى في الراديو بيضحك

وكشف أحمد داش خلال لقائه مع الإعلامية فاطمة مصطفى عن كواليس خاصة بـ مسلسل مسار إجباري ورأيه في عدد من نجوم الفن وهل تخوف من أداء شخصيته في العمل أم لا، خاصة وأنه يشبه إلى درجة كبيرة دورة في مسلسل جعفر العمدة المعروض في رمضان 2023 وشارك به إلى جابن الفنان محمد رمضان.

أحمد داش مع فاطمة مصطفى

تصريحات أحمد داش مع فاطمة مصطفى

تحدث أحمد داش خلال لقائه مع فاطمة مصطفى عن تفاصيل المشاركة في مسلسل مسار إجباري وهل تخوف خوض السباق الرمضاني أمام كبار نجوم الفن الأن، حيث قال في تصريحات رصدها موقع تحيا مصر: فكرة شباب ونجوم دي لازم نلغيها، إحنا الوحداء في مصر اللي بنكتب النجم الشاب أو النجم الصاعد أو كدة، إحنا لازم نكسر الحاجز ده عندنا، احنا في مصر دايما فيه خوف من الشباب والفكرة دي لازم تتلغي انت لو عندك عمل كويس هيفرض نفسه سواء بعيل صغير او نجم كبير.

واستكمل أحمد داش حديثه، قائلا: اتحمسنا اننا نكسر أنا وعصام عمر فكرة الخوف من السن من خلال مسلسل مسار إجباري.

أحمد داش في مسلسل مسار إجباري

أحمد داش يكشف الفرق بين شخصية سيف في جعفر العمدة وحسين في مسار إجباري

وتحدث أحمد داش عن أوجه الشبه بين شخصيته في مسلسل مسار إجباري وشخصية سيف في مسلسل جعفر العمدة، حيث قال: سيف كان من صغره بيعمل فلوس أكتر بكتير وعنده حتة إنه باشا في نفسه، أما حسين حركته أكتر ودوشته أكتر وفي الشارع ومع الدنيا كلها عادي.

وأكد داش: كنت مقلق من شخصيتي في مسار إجباي لأنها كان فيها حتة الجدعنة اللي كانت في جعفر العمدة.

أحمد داش يكشف كواليس سيارة الطعام في مسلسل مسار إجباري

وكشف أحمد داش كواليس مشاهد سيارة الطعام في مسلسل مسار إجباري، حيث قال في لقائه مع فاطمة مصطفى: أنا بحب الطبخ والأكل جدا ومتعلق بيهم أوي وجتلي فكرة ام العربية سونس عشان جاية من اسمي حسين وفكرة البرجر أنا عارف هو بيتعمل ازاي ودلوقتي النت والتيك توك وكدة مخلاش حاجة الفرق بس بيكون في الأسعار من منطقة لمنطقة، وبعدها اقترحت على مخرجة العمل وهي وافقت جدا.